Ungdommane omtaler Planetene

Ungdommane omtaler Planetene

Vi var på konserten fredag 16. september. Før konserten intervjuet vi tre jenter, de forventet å se et stort lysshow med flinke akrobater og spennende musikk.

Showet ble spennende med både lys og akrobater, noe som gjorde at ikke det ble et kjedelig show for bare voksne, det ble mer interessant når det ikke bare var musikk, man kunne faktisk sitte å se på noe. Det var en fin konsert.

Bilde: Kulturvertane på Stokke ungdomsskule, Carina Lillebil Sundelius Lunde og Vilde Emilie Myhre.

Etter konserten intervjuet vi to av musikerne, vi spurte hvordan det var å samarbeide med de britiske ny-sirkusartistene, om de noen gang kunne være i veien, eller være distraherende. Musikerne svarte med å si at det ikke var noe problem, det eneste de kunne komme på var at det var vanskelig å spille og se på dem samtidig, de var jo så inni granskauen myke. Da vi spurte dem hvordan det var å spille foran ungdom, svarte de at det var kjempegøy, men de la veldig merke til forskjellen på skolene, de syntes at Stokke ungdomsskole, og Bugården ungdomsskole var ganske annerledes enn mange andre skoler, de satt stille under hele konserten, og de var flinke til å klappe når de syntes noe var bra.

Da vi kom tilbake til skolen, gikk vi rundt og spurte noen elever om hva de syntes om selve konserten. Først snakket vi med Elise fra 9c, hun mente det var fint, at de hadde gjort mye ut av det, at det ikke bare var musikk. Hun ble også veldig fasinert og imponert over akrobatene, og hva de klarte å gjøre. Så snakket vi med Sandra, Milano og Mina fra 10c. De syntes konserten var spennende, noe nytt som de vanligvis ikke hører på, og at det var morsomt å se på all akrobatikken. Det eneste de syns kunne vært annerledes, var at det kunne vært mer akrobatikk, for de synes at akrobatene fikk frem helheten.

Det var en konsert som mange på Stokke ungdomsskole syntes var flott, takk til Den kulturelle skolesekken.

Hilsen Carina og Vilde, kulturverter på Stokke ungdomsskole.

International Projects in Kulturtanken – Arts for Young Audiences Norway