Back to All Events

«Kunsten å lære» – rapport fra forskningspilot 2017-2019

Kan kunst være nøkkel for utvikling av eksekutive funksjoner hos barn?

Marie Othilie Hundevadt og Per Normann Andersen deler erfaringer fra et forskningsprosjekt, der man i et 12-ukers opplegg med mangfoldig, kunstbasert læringsprogram i skolen, ser på om dette kan ha positiv effekt på elevers utvikling av sine eksekutive funksjoner, som vil si; deres evne til problemløsning, planlegging, gjennomføring av oppgaver og regulering av atferd.

Marie Othilie Hundevadt er rådgiver kultur i Oppland fylkeskommune, Kulturavdelingen. Hun har vært prosjektleder for Kunsten å lære.

Per Normann Andersen er førsteamanuensis ved Høgskolen Innlandet, Fakultet for helse- og sosialvitenskap. Han har vært forskningsleder for Kunsten å lære.

 Les mer om forskningsprosjektet og rapporten her

For påmelding til lunsjseminaret: info@kulturtanken.no

Arrangementet strømmes.