Program for Spilltanken

Program for Spilltanken

Vi ønsker å utforske dataspill som kulturuttrykk i Den kulturelle skolesekken. Detaljert program med tidspunkt kommer fortløpende.

Første del:
Ved Kyrre Bjørkås, Kulturtanken, med flere: Her får vi først en generell beskrivelse av hvordan vi jobber med kulturuttrykk i DKS. Vi vil også få tanker om hvordan dataspill kan brukes i dette landskapet fra dataspillbransjens perspektiv.

Andre del:
Kristian Lyngstol, KANDU:
«The gathering og læring: Hvordan kan dataparty brukes til å inspirere til læring og engasjere barn og unge innen kunst og kultur.»

Habiba Stray, Hyperion:
«Dataspill i frivilligheten: Når spillingen går fra kjelleren til ungdomsklubben.»

Kristin Ask, Spillpikene:
«Dataspill for alle: Inklusjon i spilldesign og skolehverdag.»

Mingling og dataspill:
Etter at hovedprogrammet er ferdig, vil deltakerne få mulighet til selv å prøve ut spill. Da arrangeres det mingling og dataspill i kjelleren til Riksscenen. Det legges opp til et møte mellom bransje og kunstnere, en møteplass for både de som er kjente og ukjente for dataspill. Vi fyller opp lokalene med spill fra forskjellige utviklere. Det blir mingling og lett mat. Tanken er at minglingen skal gi et eksempel på norsk dataspillindustri, vise hvordan dataspill i DKS fysisk kan se ut og skal bidra til at konferansen etterlater et tettere bånd mellom dataspill og kultur.

Påmelding og praktisk informasjon

Påmelding og praktisk informasjon

Send inn dine innspill!

Send inn dine innspill!