Foredrag: Elevers spillkompetanse

Med Tobias Staaby fra Spillpedagogene.

Majoriteten av norske barn spiller dataspill, men det er ikke gitt at enhver elev kan spille, forstå eller få utbytte av et spill. Det er store forskjeller i hvilke spill, sjangere og spillkompetanse barn har.

Tobias Staaby presenterer sine erfaringer om elevenes spillkompetanse, og hvordan det har påvirket hans arbeid som spillpedagog.

Om Spillpedagogene:
Tobias Staaby og Alexander Husøy er lærere og spillpedagoger ved Nordahl Grieg videregående skole. De jobber med å bringe spill inn i undervisningen, på lik linje med de andre kunst- og kulturuttrykkene, og bidrar til kompetanse i skolen på dette. Sammen lager de podkasten Spillpedagogene: en podcast om spill og digitalkultur. Spillpedagogene er hyppige foredragsholdere og har bidratt i flere publikasjoner. De vant Gullepleprisen i 2015 for sitt arbeid med spillbasert læring. Tobias Staaby arbeider også med sin PhD-avhandling om spill og læring ved Universitetet i Bergen.