Lunsjseminar - Elevers spillkompetanse

Lunsjseminar - Elevers spillkompetanse

Majoriteten av norske barn spiller dataspill, men det er ikke gitt at enhver elev kan spille, forstå eller få utbytte av et spill. Det er store forskjeller i hvilke spill, sjangere og spillkompetanse barn har. Tobias Staaby presenterer sine erfaringer om elevenes spillkompetanse, og hvordan det har påvirket deres arbeid som spillpedagoger.

Om Spillpedagogene:
Tobias Staaby og Alexander Husøy er lærere og spillpedagoger ved Nordahl Grieg videregående skole. De jobber med å bringe spill inn i undervisningen, på lik linje med de andre kunst- og kulturuttrykkene, og bidrar til kompetanse i skolen på dette. Sammen lager de podcasten "Spillpedagogene: en podcast om spill og digitalkultur". Spillpedagogene er hyppige foredragsholdere og har bidratt i flere publikasjoner. De vant Gullepleprisen i 2015 for sitt arbeid med spillbasert læring. Tobias Staaby arbeider også med sin PhD-avhandling om spill og læring ved Universitetet i Bergen.

Bilde: ChristianaT / pixabay


Fra papp og teip til VR: et monster blir til

Fra papp og teip til VR: et monster blir til

Kulturbarn-kommuner valgt!

Kulturbarn-kommuner valgt!