Kulturtanken har et spesielt ansvar for å følge opp forventninger som beskrevet i Meld. St. 18 (2020-21) om barn og unges medvirkning. I stortingsmeldingen påpekes det at medvirkning fra barn og unge skal vektlegges i alle deler av DKS-ordningen.
Her finner du relevante artikler og ressurser.
Les mer
![En ung gutt sitter på bakken og smiler](https://media.wpd.digital/kulturtanken/uploads/2022/01/Kill-your-darlings_Markedet-for-scenekunst-2022_Foto-Marte-Glanville-10-600x300.jpg)
Medvirkning sett fra barn og unges perspektiv
En innføring i Kulturtankens arbeid med medvirkning for, med og av barn og unge.
![Ungdommer sitter rundt et bord. En ung kvinne peker på noe mens hun snakker](https://media.wpd.digital/kulturtanken/uploads/2022/10/Ungdomsradet_idemote2018_LarsOpstad_005-1-310x300.jpg)
Hva er (god) medvirkning?
Hva er medvirkning, og hva gjør medvirkningen god eller reell?
![En elev ser på en Ipad.](https://media.wpd.digital/kulturtanken/uploads/2022/09/Kulturvertkurs-Viken-2022_Foto-Marte-Glanville-4-310x300.jpg?ver=1666961797)
Kunsten og kulturens verdi i læreplanverket
Samspillet mellom Den kulturelle skolesekken, medvirkning i DKS og læreplanverket (LK20S).