Omslag på DKS årsrapport 2024.

DKS Årsrapport 2024

Rapporteringen for 2024 viser at Den kulturelle skolesekken fortsatt er en robust og levende ordning.

Årsrapporten for 2024 viser hvordan den nasjonale DKS-ordningen oppfyller samfunnsoppdraget og målet sitt om å gi alle elever i norsk skole et profesjonelt kunst- og kulturtilbud av høy kvalitet.

Rapporteringen for 2024 viser at Den kulturelle skolesekken fortsatt er en robust og levende ordning – med imponerende bredde i tilbud, sterk faglig innsats og betydelig utviklingsarbeid i hele landet. Arbeidet med kvalitet, medvirkning, mangfold og samarbeid er i kontinuerlig bevegelse, og det er mange gode eksempler på nytenkning og forankring – både i skolen og i kunst- og kultursektoren.

DKS spiller også en viktig rolle i språkpolitikken, med et relativt stort antall produksjoner på nynorsk, samiske språk, tegnspråk og nasjonale minoritetsspråk.