Skip to main content
Kamera filmer utøvere på scenen.

Ressurser

Her finner du rapporter, videoer, verktøy og andre ressurser som er relevante for alle som jobber med kunst og kultur for barn og unge.

Filtrer dine søk

Aktuelle ressurser

Viser 93 ressurser

En gruppe unge voksne står i en mørk sal og har en gruppelek.

Rapport: DKS + lærerutdanning = sant

Rapport fra piloten ved Universitetet i Sørøst-Norge 2022/2023.

Silhuettene av to kvinnelige utøvere bak et sceneteppe, med grønt lys bak.

Bærekraft i kulturfeltet og DKS

Ressurssider om kultur og bærekraftsmålene.

Rapport om DKS-LAB: «Goddag, mitt navn er kunstner»

Telemarksforsking har i 2023 gjennomført en erfaringsinnhenting og evaluering av satsningen DKS-LAB, på oppdrag fra Sparebankstiftelsen DNB og Kulturtanken.

Tegning av jente foran dataskjermer, med teksten CTRLZ oppå tegningen.

CTRLZ – filmserie om hets i dataspill

Hva kan gjøres med trakassering og dårlig adferd i spillverdenen?

Omslag på veileder for dataspill som kulturuttrykk

Veileder for formidling av dataspill som kulturuttrykk

Hvordan formidle dataspill og dataspillkultur på ulike arenaer?

Skjermdump av tipsplakaten plassert oppå et uskarpt bilde av samme tipsplakat.

Ni tips til skoleleder

Skoleleder har i praksis det overordnede ansvaret for å knytte Den kulturelle skolesekken opp mot fagfornyelsen. Her er konkrete tips til hvordan du lykkes.

Bilde av en rapport. Tre gutter kledd i blått ser driver med noe på gulvet.

Veileder for kommunekontakter i Trøndelag

Her finner du en oversikt over kommunekontaktens ansvarsområder og oppgaver, samt nyttig informasjon om Den kulturelle skolesekken.

Nytt system for utbetaling av vederlag for bruk av visuell kunst i DKS

Bruk av opphavsrettslige beskyttede verk i DKS-produksjoner skal alltid registreres i portalen. Denne veiledningen viser deg hvordan.

Morgendagens kulturtilbud for unge

Hva vil ungdom ha fra fremtidens offentlige kulturtilbud?

DKS årsrapport 2022

Årsrapporten for 2022 viser hvordan den nasjonale DKS-ordningen oppfyller samfunnsoppdraget og målet sitt om å gi alle elever i norsk skole et profesjonelt kunst- og kulturtilbud av høy kvalitet.