Kulturtanken bidrar med innovasjonsmidler, møteplasser og fagressurser til ulike prosjekter som utforsker dette feltet.
Prosjekter og satsinger
Ressurser
Rapporter og publikasjoner
Veiledninger og verktøy

Hvordan kan vi bruke teknologiske og digitale muligheter for å tilby mer inkluderende, engasjerende og nyskapende kunst- og kulturopplevelser?
Kulturtanken bidrar med innovasjonsmidler, møteplasser og fagressurser til ulike prosjekter som utforsker dette feltet.
Rapporter og publikasjoner
Veiledninger og verktøy
KI-verktøy skal bidra til bedre elevtilpassede tekster i DKS-portalenVed hjelp av kunstig intelligens (KI) kan elever få mer alderstilpasset informasjon om DKS-produksjonene som kommer til skolen.
Har du en idé til et kunst- og kulturprosjekt for barn og unge? Ada utviklingslab inviterer deg til å realisere din idé gjennom et utviklingsløp, faglig påfyll – og inntil 100.000 kroner i tilskudd.
Klart for distribusjon av digitale DKS-produksjoner i ElevkanalenHar du programmert en digital DKS-produksjon for skoleåret 2025–2026? Eller vurderer du å gjøre det? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Disse får stipend til utvikling av digital kunst og kultur til barn og ungeRom for vanskelige samtaler, digital tilstedeværelse på kulturarrangementer og digital plattform for barn og unge.
Tilskudd til utvikling av digital kunst og kultur til barn og ungeNytt stipend for prosjekter som utforsker ny teknologi og KI i kunst og kultur.
Bringer verden nærmereHva kan VR-teknologi tilføre musikkfeltet? En pilot har dykket ned i tematikken.
Gjør DKS tilgjengelig på skolens digitale plattformer1136 elever i Trondheim og Agder fikk digital kunstopplevelse fra Den kulturelle skolesekken (DKS) i læringsplattformen Elevkanalen. Det ga gode resultater!
Ada kunstlab med to nye prosjekterSkal hjelpe til i utviklingen av kunst til døvblinde, og at barn og unge får utforske dypere tematikker og følelser gjennom kunst.
Delta i forprosjekt om kompetansenter for dataspillkulturNå kan du komme med dine meninger om hva senteret bør fokusere på.